Szkoły sukcesu edukacyjnego, nr FEDS.08.01-IZ.00-0066/24
Projekt pn. „Szkoły sukcesu edukacyjnego” realizowany jest w terminie od 01.01.2025 r. do 30.06.2028 r. ze środków Unii Europejskiej, w ramach Priorytetu nr 8. Fundusze Europejskie dla edukacji na Dolnym Śląsku, Działania nr 8.1 „Dostęp do edukacji” Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Partnerstwo projektowe utworzyły 4 podmioty:
- 2 publiczne: Powiat Świdnicki i Dzierżoniowski,
- 2 niepubliczne: Fundacja „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego (Lider Projektu) i Stowarzyszenie E-ŻACZEK z siedzibą w Przerzeczynie-Zdroju.
Projekt jest realizowany na rzecz następujących szkół:
- powiat świdnicki: II Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Banacha w Świdnicy,
- powiat dzierżoniowski: I Liceum Ogólnokształcące w Dzierżoniowie im. Jędrzeja Śniadeckiego, II Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Dzierżoniowie, Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Bolesława Chrobrego w Bielawie,
- Stowarzyszenie E-ŻACZEK: Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Przerzeczynie-Zdroju.
W projekcie udział weźmie 900 uczniów i uczennic i 75 nauczycieli i nauczycielek.
Celem projektu jest wzrost dostępu do dobrej jakości nauczania przez podniesienie poziomu nauczania i poprawa efektów nauczania w 3 liceach Powiatu Dzierżoniowskiego, w szkole podstawowej w Przerzeczynie-Zdroju oraz 1 liceum Powiatu Świdnickiego oraz wzrost kompetencji kluczowych uczniów liceów i szkoły podstawowej, co w konsekwencji przyczyni się do lepszej zdawalności egzaminu ósmoklasisty i maturalnych, a także do wzrostu kompetencji kluczowych i przyszłości uczniów, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania w społeczeństwie i na rynku pracy.
Celem jest też wzrost umiejętności zawodowych i społecznych kadry pedagogicznej w tym z edukacji włączającej i narzędzi wspierania zachowań równościowych. Dzięki temu projekt przyczyni się do dopasowania oferty edukacyjnej szkół do współczesnego rynku pracy, zmieniających się trendów społecznych, postępującego rozwoju cyfrowego i globalnych wyzwań ekolog.
Zadania, które będą realizowane w ramach projektu:
- rozwój kompetencji kluczowych uczniów w rozumieniu zalecenia RE z dn. 22.05.2018r.w sprawie kompetencji kluczowych,
- rozwój kompetencji zielonych,
- wsparcie rozwijania umiejętności, uzdolnień, zainteresowań uczniów poza edukacją formalną, w formie warsztatów pozaszkolnych, wyjazdów edukacyjnych,
- organizację zajęć w modelu Stream,
- działania polegające na wsparciu, podnoszeniu umiejętności we wspieraniu integracji społecznej osób LGBTIQ+,
- organizacja praktyk zawodowych u pracodawców i kursów kwalifikacyjnych dla uczniów, którzy ukończyli 15 r.ż.,
Projekt zakłada m.in. rozwój kompetencji przyszłości, zajęcia z języka angielskiego, zajęcia z wykorzystaniem druku 3 d, zajęcia z robotyki, zajęcia z kodowania i programowania, zajęcia promujące zrównoważony styl życia zgodny z zasadą zero waste, zajęcia z edukacji medialnej.
Rezultaty projektu:
- wzrost u min. 900 uczniów i uczennic kompetencji kluczowych i umiejętności przyszłości,
- wzrost u 75 nauczycieli i nauczycielek umiejętności zawodowych i społecznych.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Wartość całkowita projektu: 5 188 819,55 PLN
Wartość dofinansowania z UE: 3 632 173,68 PLN
Harmonogram zajęć:
KWIECIEŃ 2025
- Małgorzata_Kilańska-zajęcia_artystyczne_w_modelu _STEAM.pdf
- Małgorzata_Kilańska-2.20. wiedza_o_społeczeństwie.pdf
- Małgorzata_Kilańska -2.17. język_niemiecki.pdf
- Alicja_Fitrzyk-Wzmacnianie_odporności_psychicznej-zajęcia_indywidualne.pdf
- Ada_Zając-zad.2.15_przygotowanie_do_matury.pdf
- Agata_Caboń-EDUKACJA_MEDIALNA_kwiecień_2025.pdf
MARZEC 2025:
- Ada_Zając-przygotowanie do matur.pdf
- Ada_Zając-zajecia_dodatkowe.pdf
- Adrian_Kwiatek-biologia_gr1.pdf
- Adrian_Kwiatek-biologia_gr2.pdf
- Adrian_Kwiatek-pierwsza_pomoc.pdf
- Agata_Caboń-edukacja_medialna.pdf
- Agata_Kucharek-edukacja_medialna.pdf
- Agnieszka_Lasoń-wzmacnianie_odporności_psychicznej.pdf
- Alicja_Fitrzyk-wzmacnianie_odporności_psychicznej.pdf
- Andrzej_Kudra-koło_strzeleckie.pdf
- Anna_Jukin-fakultet_z_matematyki_gr1.pdf
- Anna_Jukin-fakultet_z_matematyki_gr2.pdf
- Beata_Malaga-edukacja_historyczno_filmowa.pdf
- Dantuta_Sutowicz-angielski.pdf
- Dantuta_Sutowicz-fizyka.pdf
- Ewa_Hykalik-edukacja_medialna.pdf
- Ewelina_Kaczyńska-fizyka.pdf
- Jan_Krzemiński-zajęcia_sportowe.pdf
- Jarosław_Machowski-zajęcia_sportowe.pdf
- Katarzyna_Borodajko-geografia.pdf
- Łukasz_Kołodziejczyk-historia.pdf
- Łukasz_Kołodziejczyk-łacina.pdf
- Małgorzata_Kilańska-niemiecki.pdf
- Małgorzata_Kilańska-wos.pdf
- Małgorzata_Kilańska-zajęcia_artystyczne.pdf
- Małgorzata_Kujtkowska-edukacja_medialna.pdf
- Marcin_Winiarski-chemia.pdf
- Maria_Grajewska_Łyżwa-doradztwo_zawodowe.pdf
- Mariusz_Kaźmierczak-fakultet_z_informatyki.pdf
- Piotr_Pietrewicz-zajęcia_sportowe.pdf.pdf
- Sylwia_Zaczyńska_Kucharczyk-angielski.pdf
LUTY 2025:
- Ada_Zając – angielski_gr1.pdf
- Ada_Zając – angielski_gr2.pdf
- Adrian_Kwiatek – kompetencje_zielone.pdf
- Adrian_Kwiatek – pierwsza_pomoc.pdf
- Agata_Caboń – edukacja_medialna.pdf
- Agnieszka_Lasoń – wzmacnianie_odporności_psychicznej.pdf
- Alicja_Fitrzyk – wzmacnianie_odporności_psychicznej.pdf
- Andrzej_Kudra – koło_strzeleckie.pdf
- Anna_Jukin – matematyka_gr1.pdf
- Anna_Jukin – matematyka_gr2.pdf
- Danuta_Sutowicz – angielski.pdf
- Danuta_Sutowicz – fizyka.pdf
- Ewa_Hykalik – edukacja_medialna.pdf
- Ewelina_Kaczyńska – fizyka.pdf
- Jan_Krzemiński – zajęcia_sportowe.pdf
- Jaroslaw_Machowski – zajęcia_sportowe.pdf
- Katarzyna_Borodajko – geografia.pdf
- Łukasz Kołodziejczyk – historia_i_edukacja_obywatelska.pdf
- Łukasz_Kołodziejczyk – łacina.pdf
- Małgorzata_Kilańska – niemiecki.pdf
- Małgorzata_Kilańska – wos_gr1.pdf
- Małgorzata_Kilańska – wos_gr2 .pdf
- Małgorzata_Kilańska_zajęcia_artystyczne.pdf
- Małgorzata_Kujtkowska – edukcja_medialna.pdf
- Marcin_Winiarski – chemia.pdf
- Mariusz_Kaźmierczak – kodowanie.pdf
- Piotr_Pietrewicz – zajęcia_sportowe.pdf
- Sylwia_Zaczynska_Kucharczyk – angielski_gr1.pdf
- Sylwia_Zaczynska_Kucharczyk – angielski_gr2.pdf.pdf