Międzypowiatowa droga do edukacyjnego sukcesu szkół ogólnokształcących powiatów dzierżoniowskiego, kłodzkiego i świdnickiego, FEDS.09.03-IZ.00-0003/23
Projekt pn. „Międzypowiatowa droga do edukacyjnego sukcesu szkół ogólnokształcących powiatów dzierżoniowskiego, kłodzkiego i świdnickiego” realizowany jest w terminie od 01.01.2024 r. do 30.06.2026 r. ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027, Fundusz na rzecz Sprawiedliwej Transformacji, Priorytet: 9. Fundusze Europejskie na rzecz transformacji obszarów górniczych na Dolnym Śląsku, Działanie: FEDS.09.03 Transformacja w edukacji.
Partnerstwo projektowe utworzyło 5 podmiotów:
- 3 publiczne: Powiaty Świdnicki, Dzierżoniowski i Kłodzki
- 2 niepubliczne: Fundacja „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego (Lider Projektu) i Zespół Szkół Alternatywnych Sp. z o.o
Projekt jest realizowany na rzecz następujących szkół:
- powiat świdnicki: I Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kasprowicza w Świdnicy, II Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Banacha w Świdnicy, III Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie w Świdnicy, Liceum Ogólnokształcące w Świebodzicach, Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Strzegomiu
- powiat dzierżoniowski: I Liceum Ogólnokształcące w Dzierżoniowie im. Jędrzeja Śniadeckiego, II Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Dzierżoniowie, Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Bielawie
- powiat kłodzki: I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Kłodzku, Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Nowej Rudzie, Liceum Alternatywne w Kłodzku.
Celem głównym proj. jest łagodzenie skutków transformacji na terenie Subregionu Wałbrzyskiego (w powiatach świdnickim, dzierżoniowskim, kłodzkim) przez inwestycje w wysoką jakość edukacji i wzrost dostępności do takich usług edukacyjnych, którym celem będzie wsparcie regionu w kierunku osiągnięcia celów Unii na rok 2030 w dziedzinie energii, klimatu i porozumień paryskich oraz kształtowanie i rozwój kompetencji, kwalifikacji i umiejętności uczniów liceów obszarów pogórniczych w celu dostosowania ich do wymogów gospodarki.
Grupę docelową stanowi 3 500 uczennic i uczniów oraz 157 nauczycielek i nauczycieli jedenastu szkół z powiatów świdnickiego, dzierżoniowskiego i kłodzkiego. Przez realizację dodatkowych zajęć szkolnych i pozaszkolnych, warsztatów, wyjazdów edukacyjnych i innych form wsparcia edukacji pozaformalnej u uczestników nastąpi wzrost wiedzy i świadomości w obszarach zrównoważonego rozwoju i transformacji cyfrowej z uwzględnieniem GreenComp i Agendy 2030, a także wzrost kompetencji kluczowych, społecznych i emocjonalnych wg Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030. Dzięki uzyskanemu wsparciu szkoły zwiększą także swoje zaangażowanie w edukację włączającą.
Działania projektowe: zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe w rozumieniu RE z 22.05.2018, w tym: zajęcia STEAM, DigComp2.1, GreenComp, rozwijające krytyczne myślenie, komunikację, wielojęzyczność, kompetencje obywatelskie, świadomość kulturową; wsparcie cyfryzacji 11 szkół, pozaformalne zajęcia wspierające rozwój uczniów w formie wyjazdów edukacyjnych, warsztatów, szkoleń i kursów; rozwój współpracy z pracodawcami i otoczeniem rynku pracy, szkolenia i rady pedagogiczne podnoszące umiejętności nauczycieli m.in. z edukacji włączającej; warsztaty i zajęcia z doradztwa zawodowego, zajęcia umożliwiające rozpoczęcie edukacji na wyższym poziomie kształcenia, rozwój współpracy z uczelniami wyższymi, rozwój kompetencji zielonych i cyfrowych; wzmacnianie odporności psychicznej uczniów, zajęcia z zakresu rezyliencji, komunikacji społecznej i wewnętrznej w tym radzenia sobie ze stresem, Trening Umiejętności Społecznych, walka ze stereotypizacją płciową.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Wartość całkowita projektu: 20 866 853,85 PLN
Wartość dofinansowania: 16 128 219,85 PLN
Harmonogram zajęć:
WRZESIEŃ 2024:
- Harmonogram form wsparcia – Małgorzata Kujtkowska.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Anna Jukin.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Ada Zając – klub dyskusyjny.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Ada Zając – fakultety dla maturzystów.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Maja Cymbalista.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Roman Kozioł.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Agata Kucharek.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Agata Caboń – 1.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Agata Caboń – 2.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Agata Caboń – 3.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Małgorzata Kilańska.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Wioletta Szober – 1.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Wioletta Szober – 2.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Marcin Winiarski.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Piotr Pietrewicz.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Maja Cymbalista – informatyka.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Katarzyna Borodajko.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Jan Krzemiński.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Jarosław Machowski.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Ewelina Kaczyńska.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Beata Malaga.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Ewa Hykalik.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Alicja Fitrzyk.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Adrian Kwiatek.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Maria Grajewska-Łyżwa.pdf
CZERWIEC 2024:
- Harmonogram form wsparcia – Roman Kozioł.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Agnieszka Lasoń.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Alicja Fitrzyk.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Beata Malaga.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Ewa Hykalik.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Marcin Winiarski.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Maria Grajewska-Łyżwa.pdf
MAJ 2024:
- Harmonogram form wsparcia – Agnieszka Lasoń.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Alicja Fitrzyk.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Beata Malaga.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Ewa Hykalik.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Ewelina Kaczyńska.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Roman Kozioł.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Małgorzata Kujtkowska.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Maria Grajewska-Łyżwa.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Adrian Kwaitek.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Marcin Winiarski.pdf
KWIECIEŃ 2024:
- Harmonogram form wsparcia – Anna Jukin.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Katarzyna Borodajko.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Małgorzata Kujtkowska.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Maria Grajewska-Łyżwa.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Agata Kucharek.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Roman Kozioł.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Ewa Hykalik.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Beata Malaga.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Agnieszka Lasoń.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Małgorzata Kilańska.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Wioletta Szober GR_1.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Wioletta Szober GR_2.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Marcin Winiarski.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Agata Caoń_1.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Agata Caoń_2.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Agata Caoń_3.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Ada Zając – klub dyskusyjny.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Ada Zając – zajęcia wyrównawcze.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Adrian Kwiatek.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Jan Krzemiński.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Piotr Pietrewicz.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Marek Zemankiewicz.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Maria Grajewska Łyżwa.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Alicja Fitrzyk.pdf
MARZEC 2024:
- Harmonogram form wsparcia – Alicja Fitrzyk.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Anna Jukin.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Piotr Pietrewicz.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Marek Zemankiewicz.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Roman Kozioł.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Małgorzata Kilańska.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Beata Malaga.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Agata Kucharek.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Agnieszka Lasoń.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Małgorzata Kujtkowska.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Ewa Hykalik.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Adrian Kwiatek.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Marcin Winiarski.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Agata Caoń_1.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Agata Caoń_2.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Agata Caoń_3.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Wioletta Szober_1.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Wioletta Szober_2.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Maria Grajewska-Łyżwa.pdf
LUTY 2024:
- Harmonogram form wsparcia – Adrian Kwiatek.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Beata Malaga.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Małgorzata Kilańska.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Marcin_Winiarski.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Marek Zemankiewicz.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Piotr Pietrewicz.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Roman Kozioł .pdf
- Harmonogram form wsparcia – Ada Zając_1.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Ada Zając_2.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Agata Caboń_1.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Agata Caboń_2.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Agata Caboń_3.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Agata Kucharek.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Agnieszka Lasoń.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Anna Jukin.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Ewa Hykalik.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Jan Krzeminski.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Katarzyna Borodajko.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Wioletta Szober GR_1.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Wioletta Szober GR_2.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Maria Grajewska-Łyżwa.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Alicja Fitrzyk.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Małgorzata Kujtkowska.pdf
STYCZEŃ 2024:
- Harmonogram form wsparcia – Katarzyna Borodajko.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Wioletta Szober_1.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Wioletta Szober_2.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Roman Kozioł.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Marek Zemankiewicz.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Piotr Pietrewicz.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Małgorzata Kujtkowska_1.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Małgorzata Kujtkowska_2.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Małgorzata Kujtkowska_3.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Agata Kucharek.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Małgorzata Kilańska.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Agata Caboń_1.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Agata Caboń_2.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Agata Caboń_3.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Ada Zając_1.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Ada Zając_2.pdf
- Harmonogram form wsparcia – Adrian Kwiatek.pdf